sobota, 6 kwietnia 2019

Ciasteczka owsiane


Naprawdę lubię ciasteczka Bellvita.
Z bakaliami, albo i bez. Kakaowe - nie bardzo.

Ogółem uważam, że owsianka to dobra rzecz.
Płatki owsiane w każdej formie do mnie przemawiają.

Szukałam dość długo przepisu, z którego powstałby wypiek,
w smaku choć podobny do wymienionych ciastek spod lady. Znalazłam.
Po pierwszym kęsie, powtórzyłam z dziesięć razy.. one naprawdę smakują jak bellvity !

Składniki:
170 gram mąki ( część pszennej zastąpcie razową lub żytnią )

2 łyżki otrębów owsianych
80 gram masła, zimnego
5 łyżek cukru trzcinowego drobnego
1 duże jajo
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
posiekane orzechy - jakie lubicie ( garść lub dwie ).

Wykonanie:
Do miski przesiewamy mąkę z proszkiem, solą i otrębami.
Wsypujemy orzechy wcześniej podprażone na suchej patelni i posiekane dość drobno.
Sypkich składników powinno być ogółem około 200 gram.
Dodajemy pokrojone zimne masło i siekamy, a następnie palcami robimy zacierki.
Wsypujemy cukier, wbijamy jajko i zagniatamy ciasto w kulę
( jest sypkie, ale po chwili zagniatania robi się gładkie ).
Wałkujemy na grubość 2 mm i kroimy prostokątne ciasteczka.
Pieką się na rumiano w 180 stopniach 15 minut.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz