czwartek, 18 kwietnia 2019

Dwukolorowy placek z rabarbarem



To już kolejny i myślę, że w tym sezonie ostatni pomysł na rabarbar.
Choć się nie zarzekam.
W formie tegoż wypieku rabarbar okazał się przyswajalny przez dzieci. To rzadkość.
Zapewne to zasługa czekoladowych fragmentów masy, nie będę się oszukiwać.
Ale nie tylko.
Ciasto ogółem jest bardzo przyjemne w strukturze, puchate,
aromatyczne i można w dodatku konsumować jeszcze ciepłe.
Upiekłam je w zasadzie spontanicznie, wpadła do nas przyjaciółka córki,
która poważnie oświadczyła, że musi zajadać stres. Zaznaczam, miała 8 lat.
Nie miałam nic,  poza kupionym po pracy rabarbarem.
Zapytałam, czy to na nerwy się nada. Nada.
W terapii uczestniczyć miała też moja córka antyrabarbarowa, pro - czekoladowa.
Upiekłam to ciasto.
Zuza w stresie zjadła dwa kawałki. Nie wiem, jak bezpośrednio przełożyło się na stan jej psychiki, ale przepis w archiwum się znalazł z dopiskiem, że rewelacja.
Polecam więc, na stresy, problemy dziecięce i nie tylko. Dla koneserów rabarbaru i czekolady.
Wczoraj po raz pierwszy widziałam rabarbar na targu. Taki ładny w dodatku.
Święta za pasem, potem przyjdzie jego kolej.
Teraz  priorytet ma baba i sernik.
Zapomniałam zamówić makowca. Na pieczenie śląskiego kołacza z makiem się nie porywam.

Składniki:
120 gram masła - miękkiego
3/4 szklanki cukru
cukier waniliowy
sól - szczypta
3 jaja
1 i  1/4 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2/3 szklanki mleka
1/3 szklanki kakao
2 - 3 łyżki wrzącej wody
dwie solidne gałązki rabarbaru
tabliczka gorzkiej czekolady drobno posiekana lub groszki czekoladowe

Wykonanie:
Rabarbar kroimy na drobne plasterki, zasypujemy łyżką cukru i odstawiamy na kilka minut.
Po tym czasie odciskamy, jeśli puścił sok i mieszamy z łyżeczką mąki ziemniaczanej.
Miękkie masło ucieramy z cukrem i cukrem waniliowym na jednolitą, puszysta masę.
Po kolei dodajemy jaja, dosypujemy mąkę przesiana z proszkiem, na przemian z wlewaniem mleka.
Połowę ciasta przekładamy do drugiej miski, wsypujemy kakao, wlewamy wrzącą wodę
( uwaga pryska ) - i miksujemy na gładko.

Do jasnego ciasta wsypujemy przygotowany rabarbar.
Do ciemnego ciasta wsypujemy poszatkowaną tabliczkę czekolady
lub groszki czekoladowe.
Plamiasto wykładamy ciasta na blaszkę o wymiarach około 22 cm/24 cm,
wyłożoną papierem do pieczenia.
Pieczemy w 180 stopniach około  35 min. 
Odczekajmy tak z 20 minut i możemy ratować tych, którzy w potrzebie.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz